Kiihtelysvaara-Seura kerää varoja uudelle kirkolle

Kiihtelysvaara-Seura on käynnistänyt varainhankinnan uuden kirkon rakentamisen ja tarpeiston hankinnan kustannuksiin. Itä-Suomen poliisilaitos myönsi yhdistykselle rahankeräysluvan, joka on voimassa vuoden. Luvalle on mahdollista hakea jatkoa. Lupa mahdollistaa rahankeräyksen Itä-Suomen poliisilaitoksen alueella.

Varainhankinta on käynnistynyt lipas- ja listakeräyksenä vuoden alussa. Toimintaa koordinoi keräystoimikunta.

– Rahankeräysluvan käsittely eteni ripeästi poliisin lupapalveluissa. Keräystoiminnan käynnistyttyä henkilölahjoittajien ohella toivomme lahjoittajiksi myös yrityksiä ja yhteisöjä, Kiihtelysvaara-Seuran yhteyshenkilö Matti Väistö sanoo.

Kiihtelysvaaran kirkko paloi tuhotyön seurauksena syyskuun lopulla. Joensuun ev.lut. seurakuntayhtymän yhteinen kirkkovaltuusto teki päätöksen uuden kirkon rakentamisesta joulukuun alussa.