Uurnia haudataan ympäri vuoden Joensuun hautausmailla

Valkoinen ja puunvärinen tuhkauurna, taustalla näkyy lkirkollinen asimaalaus.

Uurna tulee haudata vuoden kuluessa tuhkauksesta. Vuotta ei kuitenkaan tarvitse odottaa, vaan läheisen voi saattaa haudan lepoon aiemminkin. Kuva: Sanna Perälä.

Syksyn edetessä uurnien säilytystilat usein täyttyvät, sillä moni saattaa ajatella, että uurnan voi haudata vain sulan maan aikana. Joensuun ev.lut. seurakuntayhtymän hautausmailla uurnien hautaus onnistuu kuitenkin läpi vuoden.

Aikoja maahan kätkemiseen tarjotaan arkipäiville ja lauantaipäiville. Ajan voi varata Joensuun, Utran ja Kettuvaaran hautausmaille Joensuun hautausmaan toimistosta, puh. 013 263 5571. Enon, Pyhäselän ja Vaara-Karjalan hautausmaille aika varataan kunkin seurakunnan toimistosta.