Seurakuntayhtymän kesätöihin liki 400 hakijaa

Joensuun ev.lut. seurakuntayhtymän kesätöihin haki liki 400 henkilöä. Valtaosa hakemuksista jätettiin hauta- ja puistopalveluiden työtehtäviin. Haettavana oli 17-vuotiaille nuorille ja opiskelijoille suunnattuja kesätöitä sekä pidempikestoisia kausitöitä jo 18 vuotta täyttäneille.

Hakijoita hauta- ja puistopalveluiden tehtäviin oli kaikkiaan 365. Heistä 36 on valittu noin puolen vuoden mittaiseen kausityöhön ja 22 työntekijää palkataan kahden kuukauden mittaiseen kesätyöhön. Työtehtäviin kuuluvat hautausmaiden sekä puistojen yleishoito sekä hoidettaviksi annettujen hautojen hoitotyöt.

Joensuun ja Utran kirkonoppaiden tehtäviin haki kaikkiaan 26 henkilöä. Kirkkoihin palkataan yhteensä kahdeksan opasta. Myös Tuupovaaran kirkonoppaan paikka oli haettavana. Tehtävää haki yksi henkilö. Oppaiden työtehtäviin kuuluvat kirkkojen esitteleminen vieraille kesällä.

Sari Jormanainen